My mind is my shelter

Felicia

Victoria consta nu în a ne frânge unul pe altul

1609663_10151968845119646_982352883_n“Nu mă simt deloc victorios…eu sunt un învins ca tine, nici mai mult nici mai puţin decât tine…nu înţelegi…victoria consta pentru noi doi nu în a ne frânge unul pe altul, ci în a face în aşa fel încât să fim iubiţi de Lalla…ea este umanitatea simplă, masa de oameni, carnea slabă şi fără apărare pe care trebuia s-o cucerim…necazul e că am folosit cu ea argumentele care erau bune doar pentru noi ceilalţi…argumentul adevărat, afecţiunea, dragostea, respectul pentru persoana ei, adoraţia, le-am uitat…Înseamnă că disputele noastre ne interesează numai pe noi, comunişti şi anticomunişti…dar femeile, adică popoarele, doresc să trăiască în pace şi să fie iubiţi pentru ceea ce sunt…înseamnă că noi suntem încornoraţii predestinaţi ai istoriei…ne disputăm umanitatea, iar ea în schimb ne trădează…şi o face pentru că de fapt noi nu o iubim pentru ceea ce este fără nici un scop ascuns.
Mă gândesc că atunci când se vor termina războaiele de credinţe care despart astăzi lumea, un al treilea va apărea şi se va bucura, cum spune proverbul…oamenii să fie iubiţi pentru ei înşişi…”

Cei doi prieteni – Alberto Moravia

Information

This entry was posted on 16/02/2014 by in Books, Inspiring views, Spirituality.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
