My mind is my shelter

Felicia

Dacă adevărul nu este revelat, intelectul este neputincios.

petre-tutea-565100l


Dacă adevărul nu este revelat, intelectul este neputincios. Intelectul poate să primească adevărul, nu poate să-l caute și să-l determine.
Omul autonom, când explorează universul și viața, poate fi util, poate fi comod mintal și material. Însă, oricât ar explora, omul autonom nu are acces la adevăr și la revelație.
Credința este incidența divină care poate revela adevărul. Dacă nu există credință și nu există Dumnezeu, nu există adevăr.
Omul fără credință și fără Dumnezeu devine un animal rațional care vine de nicăieri și merge spre nicăieri.

 

„…făceam o teoretizare a moralei laice. “Science des moeurs” / “Ştiinţa moravurilor”  pe care o socoteam autonomă şi care mi se părea că nu are nevoie de motivaţie religioasă. Mai târziu mi-am dat seama că omul la scara lui, ca şi natura, nu sunt surse ale adevărului, ci îl reflectă în măsura în care vrea Dumnezeu şi atunci mi-am dat seama că nu trebuie să te ancorezi în morala laică, ci în morala religioasă ca morală. Această ştiinţă a moravurilor seamănă cu “Mersul trenurilor”, după părerea mea. Poţi să-l schimbi la ce staţie vrei.
Omul autonom nu e capabil să creeze o ordine morală. O primeşte de sus, sau nu. Asta-i poziţia mea în raporturile dintre om şi divinitate. Că dacă raportul dintre om şi divinitate dispare, nu e posibilă nicio morală. Ba, mai mult, nu e posibil niciun adevăr.

Petre Țuțea – Wikipedia
Petre Țuțea – website

Information

This entry was posted on 07/03/2014 by in Inspiring views, Spirituality.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
