My mind is my shelter

Felicia

Lectura este o maşină miraculoasă

SONY DSCCe le-ai spune copiilor de vârsta ta pentru a-i convinge să citească?

Le-aş spune că lectura este o maşină miraculoasă, care te poate plimba în lumi paralele, îndepărtate de tine în spaţiu şi în timp, la care altfel nu ai avea acces. Aş adăuga că cititul îţi îmbogăţeşte imaginaţia, lumea interioară, modul de a gândi şi de a simţi, punându-te adesea în situaţia de a privi lumea prin ochii altor oameni. E ca şi cum ai trăi mai multe vieţi în acelaşi timp.

Ce trebuie să aibă o carte pentru a te atrage?

O carte bună trebuie să fie o combinaţie reuşită de umor de bună calitate, amuzament, aventură, iar la finalul ei să poţi rămâne cu o idee esenţială despre un anumit mod de a fi sau de a acţiona. Uneori, poveştile pot avea o anumită doză de tristeţe, însă personajele reuşesc să-şi depăşească problemele şi victoria lor mă bucură de fiecare dată. Această situaţie am întâlnit-o, de pildă, în cartea Eu, haios?, scrisă de James Patterson.

Ce părere ai despre cărțile din bibliografia școlară?

Unele dintre ele mi se pare că nu mai sunt potrivite cu timpul actual şi cu stilul nostru de viaţă, având un limbaj adesea greoi şi învechit. Există însă şi câteva care nu îşi pierd actualitatea şi care pot fi citite cu interes şi de către copiii de azi. De pildă, mi-a plăcut foarte mult cartea lui Mark Twain, Tom Sawyer, pe care am citit-o astă-vară, în timpul vacanţei. Sau volumele lui Ionel Teodoreanu (Uliţa copilăriei, La Medeleni), care conţin o mulţime de expresii frumoase, de parcă autorul lor ar picta cu litere şi cuvinte. Probabil că aşa îţi dai seama cu adevărat dacă o carte este bună: dacă poate fi citită cu plăcere de copii din generaţii care au trăit foarte diferit.

De vorba cu Maria – un copil pasionat de lectura – Bookaholic

 

Information

This entry was posted on 04/07/2014 by in Inspiring views.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
