My mind is my shelter

Felicia

Literatura – deconstruire a psihicului uman

shalev_300“M-a interesat dintotdeauna interiorul, psihicul uman. Relaţia fiinţei umane cu ea însăşi şi cu cei din jurul ei. După părerea mea, acest microcosmos intim este o lume întreagă. Graniţele emoţionale m-au interesat dintotdeauna mai mult decât cele geografice, iar războiul dintre sexe mai mult decât cele dintre naţiuni. Acest lucru îşi găseşte expresia firească în ceea ce scriu.”

“Cred că literatura are un efect extraordinar asupra psihicului uman. Poate consola, poate şoca, poate provoca schimbări interioare. Fără îndoială, tabuurile sunt subiecte foarte importante, ca şi legitimarea lucrurilor ambivalente sau dure pe care le simt oamenii. În cărţile mele, încerc să nu înfrumuseţez, ci să oglindesc lumea emoţiilor în toată complexitatea ei. Mă bucur întotdeauna să aflu că pe oameni i-au ajutat cărţile mele şi că citirea lor a avut chiar o dimensiune terapeutică pentru ei.”

Mă surprind deseori lucrurile pe care le scrie mâna mea. De multe ori nu ştiu spre ce mă conduc cele scrise în ziua respectivă. Uneori ştiu, dar mă regăsesc într-un loc cu totul diferit. Scrisul este un proces misterios şi fascinant. Fiecare carte e prima carte, fiecare rând e primul rând. Poate nu reiese suficient de clar din cărţile mele, dar scriu cu multă bucurie. Fără să ies din cameră, trăiesc experienţe emoţionale profunde – o viaţă diferită.

“Ritmul, metaforele, stilul sunt foarte importante pentru mine. Citesc fiecare frază cu voce tare de mai multe ori şi reanalizez fiecare cuvânt. (…) Cu toate acestea, a şterge nu este mai puţin important decât a scrie, şi şterg foarte mult pentru a putea menţine acea măsură corectă, dar cu siguranţă nu reuşesc întotdeauna. (…) Dimensiunea intimă a vieţii mă preocupă şi mă fascinează. Nuanţele şi adâncimile emoţiei, emoţie legată de noi, legată de cei apropiaţi nouă. Încerc să creez crize care vor zgudui personajele, întrucât o situaţie de criză ne zdruncină şi ne constrânge să vedem adevărul, fără a-l nega sau reprima. Din acea situaţie tulburătoare, câteodată-dar nu întotdeauna-ieşim învingători. Cred că literatura nu ar trebui să mângâie, ci să încerce să provoace o adevărată revoluţie în universul emoţional al cititorului, o revoltă născută din identificare, opoziţie sau reflecţie.”

“Cred că rănile provocate acelei părţi numite psyche nu sunt mai puţin dureroase decât rănile fizice, dar în multe cazuri ele pot fi vindecate. Adevăratul câmp de luptă este crud şi şochează, în timp ce pe câmpul de luptă al căsniciei există nenumărate momente de graţie şi speranţă (..) Viaţa unui om oscilează între marile mituri şi supravieţuirea de fiecare zi, dar am început să cred din ce în ce mai puţin în această împărţire între mare şi mic. La urma urmelor, totul este fie mare, fie mic. În cărţile mele mă opresc îndelung asupra micilor momente şi le fac să devină importante. Orice moment al unei zile poate fi decisiv, indiferent dacă ne place sau nu. În spatele fiecărui moment al zilei se ascunde o întreagă istorie, la fel cum sunt şi miturile spulberate, iar acesta este unul dintre lucrurile despre care vreau să scriu în cărţile mele.(..) Nu încerc să mă detaşez de personaje, dimpotrivă. Încerc să trăiesc totul alături de ele, cu ajutorul imaginaţiei şi al sentimentelor. Încerc să simt ce trăiesc ele, pentru a putea descrie apoi cât mai exact. Cateodată chiar plâng în timp ce scriu, din cauza unui grad atât de mare de compasiune şi identificare.”

viaţa unei familii este complicată, ceea ce face diferenţa este doar capacitatea de a iubi si de a-l înţelege pe celălalt

Zeruya Shalev

http://www.bookaholic.ro/scrisul-este-un-proces-misterios-si-fascinant-interviu-cu-zeruya-shalev.html

http://filme-carti.ro/carti/farame-de-viata-de-zeruya-shalev-27166/

http://www.polirom.ro/catalog/autori/shalev-zeruya/

https://mymindismyshelterdotcom.wordpress.com/2014/06/28/regasire-prin-acceptarea-propriilor-neputinte/

Information

This entry was posted on 18/07/2014 by in Inspiring views.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
