My mind is my shelter

Felicia

Noi putem doar să pedepsim, dar trebuie să existe cineva care să dea iertarea.

 

In drum spre casa_Nicolae Vermont

În drum spre casă – Nicolae Vermont

„Ascultați nu știu dacă o fi fost din cauza cojoacelor ălora de oaie ori din cauza oboselii sau pentru că cele văzute sau auzite fuseseră pătrunse de o ciudată frumusețe sau solemnitate, dar a trebuit să ies afară în ger, fiindcă mi se învârtea capul. Pe sufletul meu, simțeam cum se urcă ceva în mine, de parcă-mi venea să mă scol și să zic: „Oameni buni, noi o să-l judecăm după legile omenești; în voi sălășluiește însă legea divină!” Și m-aș fi plecat în fața lor până la pământ; dar asta nu se cuvenea s-o facă un jandarm, așa că am ieșit afară și m-am tot blagoslovit până mi-am regăsit sufletul de jandarm. Meseria de jandarm e o muncă lipsită de gingășie.”

„Sunt doar un jandarm, domnule, dar îți spun din propria mea experiență: dacă există un Dumnezeu atotputernic și atoateștiutor, nu știu. (…) Dar cineva trebuie să existe, care să întruchipeze justiția supremă. Și de asta este nevoie, domnule. Noi putem doar să pedepsim, dar trebuie să existe cineva care să dea iertarea. Și eu zic că adevărata, suprema justiție este ceva la fel de bizar ca dragostea.”

„În lumea asta se pierd fără niciun rost atâtea spirite inventive și atâtea talente. Vedeți, oamenii au răbdare când e vorba să scormonească nisipul pentru a găsi diamante și să coboare la fundul mării după perle, dar nimănui nu-i trăsnește prin cap să caute talentele din popor, ca să nu se irosească fără niciun folos. Păcat, zău așa!”

„Nimeni însă n-are să mă convingă că drumul acela l-a străbătut cu forțele lui omenești. Știu foarte bine ce înseamnă forța omului, dar cred că știu, măcar puțin, ce înseamnă și judecata divină.”

„M-a urmat liniștit, ca un om cu sufletul împăcat.”

„Vă spun eu, conștiința curată e cea mai bună igienă, dacă oamenii ar fi drepți poate nici n-ar mai trebui să moară.”

„Cel ce se gândește la sine pierde lumea.”

povestiri_dintr-un_buzunar_kapek Povestiri dintr-un buzunar și povestiri din celălalt buzunar Karel Čapek

Information

This entry was posted on 08/09/2016 by in Books, Inspiring views, Various.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
