My mind is my shelter

Felicia

„Micul detectiv” – Iosif Vișin. Având încredere în bine, nu-l trădezi la greu.

micul-detectiv_iosif-visin2

Azi am înțeles de ce cartea “Micul detectiv” – Iosif Vișin m-a marcat.

Cartea este despre un copil înțelept, cu o intuiție desăvârșită a binelui și răului, care are inspirația și încrederea de a-și asculta intuiția și de a nu se îndoi de faptul că binele se va împlini pentru că numai binele funcționează. Nu e vorba numai despre speranță, ci despre faptul că, având încredere în bine, nu-l trădezi la greu.

E o diferență între simpla speranță în bine (refugiu) și încrederea în bine pe care o simți când e rău și e greu (putere). Pe omul care caută refugiul îl poate ispiti și răul, prin tentația refugiului.

E o diferență între a te refugia în bine și a crede în bine.

*

Îmi amintesc ca eram în clasa a II-a când am descoperit cartea într-o pauză, pe banca lui Paraschiv Laurențiu – un coleg de clasă din prima bancă de pe rândul din mijloc. Era ordonat așezată pe bancă, sub penar. Era pauză și colegul meu nu era în bancă. Am luat cartea, am citit un pic și am pus-o la loc repede pentru că mi-am dat seama imediat că trebuie să o găsesc, s-o cumpăr și să mă bucur de ea în liniște.
Am găsit cartea foarte greu, am căutat-o mult. Iar când am găsit-o m-am bucurat atât de tare! Îmi amintesc că eram uimită de cât era de albă foaia de hârtie.
Apoi mi s-a strâns inima, pentru că am descoperit că a mea cărticică, atât de mult așteptată, avea un defect: îi lipsea un colț de pagină. Dar m-am alinat imediat, gândind că eu o voi iubi așa cum altcineva nu ar fi iubit-o din cauză că îi lipsea un colțișor de pagină.

Cu ceva vreme în urmă am căutat-o în bibliotecă, rechemând în memorie emoția primei deschideri, când m-a emoționat albul paginii. Apoi am găsit cartea, am deschis-o și m-a emoționat galbenul paginii.

Felicia Luca

Information

This entry was posted on 02/02/2017 by in Books, Inspiring views, Reflections, Spirituality, Various.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
