My mind is my shelter

Felicia

„Am rămas un pictor care s-a străduit să zugrăvească oamenii așa cum sunt”. Camil Ressu – Însemnări

 

„N-am avut aptitudini de om politic…Am rămas un pictor care s-a străduit să zugrăvească oamenii așa cum sunt; nu știu dacă și pe această cale am reușit să fac ceva bun, dar știu precis că alt scop decât acesta n-am urmărit. Sentimentalismul meu precoce nu m-am gândit să-l transpun în pictură decât căutând adevărul.”

This slideshow requires JavaScript.

Nesățios să cunosc pulsul lumii în care mă aflam, lăsam pe compatrioții mei la ocupațiile lor (…) și alergam să aflu taina Orașului-Lumină, să simt suflarea vieții, s-ascult murmurul gândurilor nedeslușite.
Pe unde nu mă pomeneam! La conferințe și prelegeri, la întruniri politice, în cabarete, taverne și locuri sordide…Voiam să aflu ttul, căci totul mă interesa; de la candidaturile concursului „Miss Universul”, la dulapul și călușeii în chip de purcei roz de la Foire de Neuilly, de la descoperire aultimului vaccin antitific la expoziția Gauguin, nimic nu-mi cruța curiozitatea. Sângele năvalnic al tinereții nu-mi da răgaz să mă astâmpăr…
Nu trăim decât prin dimensiunea energiei acestei voinți neînfrânte, murim când această putere ne părăsește.”

„Ciudată lume. Cât respect pentru inteligență și talent, câtă admirație pentru personalitate și avânt de libertate. Mai ciudată pentru mine, care descindeam de pe malul Dunării, unde totul era minor și superficial, orizontul opac, tinerețea târzie și bătrânețea precoce.”

„ A insista mult la un tablou nu înseamnă întotdeauna a progresa. Un simplu crochiu, făcut în fugă, este adesea mai bun decât o pictură la care ai lucrat multă vreme.”

„Cunoscătorii noștri, ca și o bună parte dintre artiști, văd ca miopii prea mult elementele specifice ale unei opere de artă și nu văd deloc generalitatea ei.”

„În pictură nu s-au găsit încă legile armoniei, așa cum în muzică s-au precizat condițiile grupării sunetelor și ritmul de durată; instinctiv artisul simte, alege și redă intensități de exprimare personală, caracteristice subiectului ales și predispozițiilor sale sufletești.”

Oare e de ajuns să posedăm mijloace de exprimare, ca pentru aceasta să fim artiști?

„Nu mă emoționează decât realitatea și contactul direct cu natura.”

„Îndrumarea trebuie să țină seama de specificul muncii creatoare a artistului.”

„Simt că am forțe și vreau să mai creez ceva important. E un gând care mă însuflețește”

Camil Ressu – Însemnări

IMAG1680

Information

This entry was posted on 04/06/2017 by in Art, Books, Inspiring views, Various.
Follow My mind is my shelter on WordPress.com
